5 ფაქტი ფიზიკური აქტივობის შესახებ

წარმოგიდგენთ 5 ფაქტს ფიზიკური აქტივობის შესახებ: m

  1. ფიზიკური უმოქმედობა გლობალური სიკვდილიანობის რისკ-ფაქტორებს შორის მეოთხე წამყვან პოზიციაზეა.

გლობალურად გარდაცვლილთა 6% სწორედ ფიზიკურ უმოქმედობაზე მოდის. ამის გარდა ფიზიკური უმოქმედობა მკერდის და მსხვილი ნაწლავის კიბოს, დიაბეტის და გულის დაავადებების ერთერთი მთავარი მიზეზია

  1. ფიზიკური აქტივობა ადამიანს ეხმარება:
  • კუნთების და ძვლების გამაგრებაში.
  • ამცირებს გულის, მაღალი არტერიული წნევის, ინსულტის, დიაბეტის, მკერდის კიბოს და დეპრესიის რისკ-ფაქტორებს.
  • მცირდება ადამიანის დაცემის შემთხვევაში მოტეხილობის და მძიმე დაზიანებების რისკი.
  • სხეული მუდმივად ფორმაშია და არ აწუხებს ჭარბი წონა, ან სიმსუქნე.
  1. ფიზიკური აქტივობა არ უნდა აგერიოთ სპორტში!

ფიზიკური აქტივობა ყველა ის მოძრაობაა, რომლის დროსაც მოძრაობს კუნთები და იხარჯება ენერგია. რასაკვირველია სპორტსაც შეიცავს, თუმცა ფეხით სიარული, ცეკვა, ბაღის მოვლა, სახლის საქმეები და ძაღლის გასეირნებაც კი ფიზიკური აქტივობაა.

  1. ჯანმრთელობისთვის სასარგებლოა როგორც ზომიერი, ისე ძლიერი ფიზიკური აქტივობა.

ზომიერი ფიზიკური აქტივობა შეიძლება იყოს – ცეკვა, სახლის დალაგება, ფეხით სეირნობა და ა.შ. ძლიერი კი – სწრაფად ველოსიპედით სეირნობა, სირბილი, ცურვა და ა.შ.

  1. 5-დან 17 წლამდე ასაკის ბავშვებში აუცილებელია მინიმუმ 60 წუთიანი ზომიერად ენერგიული ყოველდღიური ფიზიკური აქტივობა.

წყარო: http://www.who.int/features/factfiles/physical_activity/en/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s